تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: امیدواریم در آینده‌ حاشیه شهر مشهد جزء مناطق برخوردار باشد

  • کد خبر: ۱۹۲۶۳۲
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
استاندار خراسان رضوی: امیدواریم در آینده‌ حاشیه شهر مشهد جزء مناطق برخوردار باشد
استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور حاشیه شهر مشهد جزء مناطق برخوردار و ارتقابخش باشد، نه تنها وضعیت مناسبی داشته باشد، بلکه باعث ایجاد زمینه‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در مراسم آغاز عملیات اجرایی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی مشهد و بهره‌برداری از ۸۸ پروژه عمرانی، ورزشی و زود بازده منطقه ۶ اظهار کرد: امید و نویدی داریم با این توضیح که همچنان موضوع حاشیه شهر و رسیدگی و کاهش کم‌برخورداری این مناطق مخصوصا در ارتباط با مباحث زیرساختی اولویت مسئولان شهری و دستگاه‌های استانی است. از سرعت عمل، دقت و استمرار در این موضوع تشکر و قدردانی دارم.

وی بیان کرد: پارک ملت با متراژ ۷۰ هکتار در غرب مشهد واقع شده و این پارک با ۷۳ هکتار در شرق مشهد و به موازات پارک ملت احداث خواهد شد. امیدواریم با طراحی و سرعت عملی که خواهند داشت، این پروژه را پیش ببرند. بخش بانوان و بخش‌های دیگری در این پروژه وجود دارد.

نظری خاطرنشان کرد: امیدواریم پارک کرامت در رفع و کاهش عقب‌ماندگی در زیرساخت‌های منطقه موثر باشد و زمینه‌ای برای ارتقا‌بخشی شود. همچنان پروژه‌های متعدد شهری و پروژه‌های اساسی‌تر دیگری که در رفع عقب‌ماندگی حاشیه شهر موثر بوده، در دست اقدام است.

استاندار خراسان رضوی افزود: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور حاشیه شهر مشهد جزو مناطق برخوردار و ارتقابخش باشد، نه تنها وضعیت مناسبی داشته باشد، بلکه باعث ایجاد زمینه‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم اقدامات ما در ارتباط با مشهد و حاشیه شهر زمینه‌ای برای تحقق پروژه‌ها شود، عنوان کرد: بیمارستانی در حاشیه شهر در حال ساخت است و عملیات ساختش استمرار دارد، اما باید با سرعت بیشتری انجام شود. ۸۸ پروژه زودبازده نیز در دستور کار است. همه مسئولان ضمن اینکه در سطح کلان شهر مشهد مشغول برنامه‌ریزی، پیگیری و انجام وظایف هستند، اما دغدغه خاصی نسبت به حاشیه شهر دارند که امیدواریم این دغدغه‌ها منتج به نتایج خوب برای اهالی این مناطق شود.

فرماندار مشهد: این مجموعه کارآمدتر از پارک ملت خواهد بود

محسن داوری نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: چندین سال قبل در غرب مشهد افرادی با این نگاه که به زائر و مجاور مشهد خدمت کنند، فضای سبز و پارکی را به میزان ۷۰ هکتار تاسیس کردند و امروز نیز مردان بزرگی در حوزه مدیریت شهری پارکی را بنا کردند که سالیان سال در خدمت زائران و مجاوران خواهد بود.

وی ادامه داد: این مجموعه کارآمدتر از پارک ملت خواهد بود. فاصله این مکان تا حرم کمتر و ورودی شهر مشهد برای زائران از این سمت بیشتر از سمت شمال بوده و این دلایل خدمت‌رسانی خوبی برای این مجموعه است. آنچه امروز مردم از ما انتظار دارند این است که ببینند کارگزاران این نظام تلاش می‌کنند تا خدمت‌رسانی کنند، در نتیجه مردم امیدوار می‌شوند. اگر این حرکت ادامه پیدا کند هر روز می‌توانیم پروژه‌ای را در شهر افتتاح کنیم که یک خدمت‌رسانی است.

فرماندار مشهد گفت: طرح تحول حاشیه شهر مشهد از سال ۱۴۰۱ شروع شد. سال گذشته ۲۰۱ پروژه به میزان ۷ هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار دادیم که رشد و پیشرفت این پروژه‌ها ۸۹ درصد بود و موفقیتی ویژه است. طرح تحول ما سه ساله و تا پایان دولت سیزدهم است. امسال مجدد در طرح تحول، پروژه‌های جدیدی در نظر گرفتیم که با این تحول، نابرابری برطرف خواهد شد، بنابراین برای ما تفاوتی در ساخت خیابان و پارک شهر در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار وجود نخواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->